2. osa – liikumine

Juhend: Selles videos paneme valitud spraidi (tegelase) liikuma. Vaade, mis meile avaneb, on pärit eelmise video lõpust ning nüüd pöörame tähelepanu meie väikese ekraani kõrval olevale menüüle “Skriptid”.

Vaja läheb meil esialgu nelja ülemist valikut – liikumine (motion), sündmused (events), välimus (looks) ja juhtimine (control). Näeme, et need osad on tähistatud eri värvidega nagu ka neis osades olevad plokid. Osale vajutades näeme selle osa plokkide loetelu.

Alustame sellest, et loome sündmuse. See on vajutus, mille peale hakkab edasine tegevus toimuma. Sündmuse ploki valimiseks lohistame selle hiirega paremal pool olevale tühjale alale. Sinna tulevad ka edaspidi kõik meie kooditükid ja seal hakkame neid nägema ning muutma ja lisama, vajadusel ka eemaldama.

Sündmuse loome me praegu karule, sest spraitide osas on meil parasjagu karu aktiivne. Kuna hetkel ongi meil üks tegelane, ei ole seda keeruline tähele panna. Valime sündmuseks klahvivajutuse, vaikimisi on see tühik, aga muudame tühiku asemele noole. Eesmärk on karu liikumise loogika siduda nooleklahvide liigutamisega.

Liikumise osa loogika seisneb selles, et meie väiksel ekraanil oleva tegelase paiknemisel on sarnaselt tavalisele koordinaatteljestikule x ja y koordinaadid. Keskel on mõlema väärtused nullid ja hiirega seal ringi liikudes näeme soovi korral hiire asukoha koordinaate väikse ekraani allservas.
Kasutame y koordinaadi muutumist üles-alla noolte juures ja x koordinaadi muutumist vasak-parem liikumise juures.

Plokke saame omavahel liita kui lohistame kohale mitu plokki, mis omavahel kokku sobivad. Sobivus sõltub sellest, millise kujuga on plokid ning kuju omakorda sellest, et kas nende loogika sobib üksteisele järgnema. Meie näites paneme üksteise järgi sündmuse, millele järgneb liikumine ja neid plokke saab üksteise järgi kasutada.
Kuna neli liikumise loogikat on oma sisult sarnased, saame kasutada ploki paljundamist – paremklõps plokil ja valik “paljunda” (“duplicate”). Ära tuleb muuta vaid liikumise suund – üles liikudes y suureneb ja alla liikudes väheneb. Vasakule-paremale liikumist luues vahetame ära ploki, mis muudab y väärtust teise vastu, mis muudaks nüüd x väärtust. Selleks võtame hiirega plokist kinni ja lohistame ta lihtsalt meie tööalalt minema. X vastassuunalise liikumise saame paljundada analoogselt y omaga.

Videoõpetushttps://youtu.be/-WEg1iHf4Qw

Tagasi õpetuste lehele.